طرز کار مدارات شوکر یـا مبدل ولتاژ

مبدل ولتاژ چیست ؟

مداری کـه توانایی تبدیل یک سطح ولتاژ بـه سطح بالاتر یـا پایین تر داشته باشد را مبدل ولتاژ مـینامند ، نقشه رسم سیم کشی ریسه ای درون این مدارات درون ازای کاهش یـا افزایش جریـان ولتاژ نیز بالا و پایین مـیشود ، بـه طور مثال درون یک افزاینده ولتاژ ولتاژ چند برابر مـیشود و در عوض جریـان خروجی بـه سطح پایین تر سقوط مـی کند ، درون هر صورت بدون درون نظر گرفتن توان تلف شده ، توان ورودی و خروجی تقریبا برابر هست ، این به منظور ترانسفورماتور ها بیشتر صدق مـیکند . 

راه های تبدیل و افزایش ولتاژ ؟

برای افزایش سطح ولتاژ مـیبایست حتما از ترانس یـا سیم پیچ های القاگر کـه با محاسبات خاص پیچیده مـی شوند استفاده کنیم ، درون این نوع سیم پیچها یک سیم پیچ اولیـه و یک سیم پیچ ثانویـه داریم کـه با فرمول مخصوص محاسبه و پیچیده مـی شوند و در کنار یکدیگر قرار مـیگیرند . 

تست یک روش :

برای امتحان مـیتوانید از یک ترانس 220 بـه 9 ولت استفاده کنید ، بـه خروجی ترانس کـه خروجی 9 ولت مـیباشد اگر به منظور یک لحظه ولتاژ 9 ولت را اعمال کنید درون ورودی ترانس کـه برق وصل نشده هست برای یک لحظه شوک 220 ولت یـا بیشتر را خواهید داشت ، حال به منظور اینکه این تبدیل داعمـی شود و به صورت لحظه ای و شوک نباشد حتما ولتاژی کـه به خروجی ترانس اعمال کرده ایم را بـه صورت AC یـا متناوب اعمال کنیم که تا در ورودی ترانس کـه ما از آن بـه عنوان خروجی استفاده کرده ایم ولتاژ 220 ولت را داشته باشیم . 

نتیجه : به منظور تبدیل ولتاژ مستقیم یـا DC ابتدا آن را حتما به ولتاژ متناوب تبدیل کنیم کـه مـی توانیم اینکار را با استفاده از اسیلاتورها انجام دهیم . 

طرز کار شوکر ها :

در شوکر ها همانطور کـه گفته شد ابتدا ولتاژ مستقیم باطری توسط اسیلاتور بـه سیگنال متناوب تبدیل مـی شود و سپس با عبور از سیم پیچ مخصوص ولتاژ چند هزار برابر مـی شود و در خروجی شاهد جرقه های قوی هستیم ، اما جریـان خروجی بسیـار پایین هست در حد چند مـیلی آمپر . نقشه رسم سیم کشی ریسه ای  

منبع : http://circuitsmap.samenblog.com

براي دانلود پکيج آموزش تضميني الکترونيک کليک کنيد

. نقشه رسم سیم کشی ریسه ای : نقشه رسم سیم کشی ریسه ای




[مدارات و کیت های الکترونیکی نقشه رسم سیم کشی ریسه ای]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 18 Jul 2018 08:33:00 +0000